Mölnlycke

Mölnlycke

THE VALUE OF PROTECTION SHARED ONLINE

The project

We conceived and developed the first entirely digital Italian campaign of the Swedish brand, one of the world leaders in the medical market. Created with the objectives of awareness and lead acquisition, the task revolved around the concept of protection, a particularly sensitive issue for the target audience, especially in a critical period like the Covid-19 emergency in Italy.

Client

Mölnlycke

Project

Digital

Actions

Digital Campaign

VOL

Evento virtuale​

On air

2020

A HIGHLY TARGETED CAMPAIGN

Emotional contents to showcase the products

«Oggi più che mai, la protezione su cui contare» è stato declinato in un key visual che ha guidato l’intera campagna online, indirizzata a target mirati di professionisti come chirurghi, infermieri e amministratori ospedalieri. Per ogni segmento, sono stati ideati messaggi legati a prodotti specifici, con una content strategy che ha visto contenuti emozionali seguiti da video e landing page targettizzate e integrate con il CRM aziendale.

THE VIRTUAL CONVENTION

Dal concept creativo all’evento virtuale

In più, abbiamo realizzato il Kick Off Italia 2021, il primo evento italiano del brand online, studiando il concept creativo, l’immagine coordinata dei materiali fotografici e digital, dal save the date alle animazioni, e supportando la regia per tutti e tre i giorni della diretta.​

WANT TO BRING YOUR PROJECTS TO LIFE?

Get in touch. We'll make your ideas happen.

Wave Go Green calculated and compensated this website’s CO2 emissions.
©Wave 2021
crossmenuchevron-down