Fanta Fun
generation

Fanta Fun
generation

THE FACE
OF FUN

The Project

A new strategy for positioning the Fanta brand on digital channels has simultaneously involved the youngest and most adult audiences through an innovative challenge. Our teams worked on the creativity and the diffusion of content under a single denominator: giving free rein to imagination. Thanks to the involvement of youtubers Rosalba and Sespo, the community was invited to create the funniest greeting in full respect of social distancing.

Client

Fanta

Project

Digital
Brand Design

Actions

Social Media
Website
Influencer Marketing
Limited Edition

On air

2020

THE SOCIAL CHALLENGE

Stages of the challenge

Gli utenti sono stati chiamati ad inventare il saluto più originale con nuovi gesti e mosse realizzabili a un metro di distanza. Un modo frizzante per bere una Fanta insieme, rispettando le regole del distanziamento sociale senza rinunciare al divertimento. La community ha diffuso la sfida con i propri contatti tramite stories con l’hashtag #VirtualFantaChallenge e tag al profilo @fantaitalia.

THE STRATEGY
OF FUN

Touchpoints

Tra divertimento, stati d’animo e trend digitali abbiamo ideato il design di una limited edition di lattine Fanta e creato un sito web dedicato all’iniziativa. Abbiamo organizzato delle challenge con gli influencer dedicate al pubblico più giovane e definito le promozioni con campagne social e video advertising.

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